Parohia Plevna
Site-ul web oficial al Parohiei Plevna din Protopopiatul Lehliu - „Mulţumire fie adusă deci lui Dumnezeu, Celui ce ne face pururea biruitori în Hristos şi descoperă prin noi, în tot locul, mireasma cunoştinţei Sale!” 2 Cor 2, 14
Episcopia Sloboziei si Calarasilor
Botezul lui Ioan vs. Botezul în numele lui Iisus
Administrator: 08-01-2017 03:21:25 in Știri pe scurt

La începuturile Bisericii, practica botezului a avut o situație destul de complexă. „În jurul anului 50 existau grupuri care practicau încă botezul lui Ioan, fără să facă referire la numele lui Iisus. Întâlnim astfel cazul efesenilor evanghelizați de Apolo (F.A. 18, 25 și 19, 1-4). Credința lor în învierea Domnului nu se poate pune la îndoială, deoarece Luca îi numește „ucenici”. Însă ritul lui Ioan a continuat să se răspândească și după Înviere, se înțelege printre creștini, pe căi care sunt greu de precizat. În același timp, botezul care provenea de la Ioan și practicat la începuturile propovăduirii evanghelice de către Iisus și ucenicii Săi, a fost reluat și săvârșit în mediul iudeo-creștin palestinian cu un semnificat nou izvorând din Învierea Domnului și din prezența Duhului Sfânt în Biserică. Săvârșirea ritului nu era uniformă în toate comunitățile, însă în mod fundamental, el era un botez al pocăinței pentru iertarea păcatelor și primirea Duhului Sfânt (FA 2, 38 și 10, 44-48). „A vorbi despre încorporarea în Biserică înseamnă a vorbi despre încorporarea în Hristos, întrucât Biserica este comunitatea celor „împreună sădiți în Hristos”. Ea este prin aceasta, transparentă pentru Hristos. Această transparență e și un dat, și o misiune, o îndatorire. Temelia acestei transparențe a Bisericii pentru Hristos este pusă prin Botez” . „De aceea în rânduiala Tainei Botezului accentul esențial se pune pe „unirea cu Hristos” a celui ce se botează după ce în prealabil i s-a cerut „să se lepede de satana și de toate duhurile lui”. Toată rânduiala Botezului prezintă această Taină ca întemeierea unei relații personale a celui ce se botează cu Hristos, nu ca primirea unui har, dintr-un depozit impersonal al Bisericii. Toate rugăciunile și actele preotului sunt un dialog al lui cu Dumnezeu pentru primirea celui ce se botează în relația personală cu Sine. Biserica, sau comunitatea celor ce se află de mai înainte „sădiți în Hristos” se roagă lui Hristos la Botez, pentru ca să-l sădească și pe cel ce se botează acum în El însuși împreună cu ea, „să-l facă părtaș morții și învierii lui Hristos, Dumnezeul nostru” .


Parohia Plevna

Site-ul web oficial al Parohiei Plevna din Protopopiatul Lehliu - „Mulţumire fie adusă deci lui Dumnezeu, Celui ce ne face pururea biruitori în Hristos şi descoperă prin noi, în tot locul, mireasma cunoştinţei Sale!” 2 Cor 2, 14
Parohia Plevna, Biserica Ortodoxa, Plevna, Episcopia Sloboziei si Calarasilor, Protopopiatul Lehliu

 
Copyright 2017 - Parohia Plevna

Powered by NETCreator & Lacasuri Ortodoxe
NETCreator