Menu Home

#oradereligie

 Se pare că eforturile pentru a scoate religia din şcoli continuă, în ciuda lipsei unor argumente reale şi valide în acest sens. 
Care sunt argumentele invocate de aceste persoane: 
Mentalitatea obtuză pe care o practică religia prin dogmele sale? 
În realitate, religia oferă copiilor o educaţie bazată pe empatie, pe valori milenare şi virtuţi reale. 
Lipsa unei viziuni moderne şi conforme cu ”timpurile”? 
În procesul de învăţare religia ne propune situaţii valabile indiferent de timp, asta pentru cei care citesc Biblia atent şi înţeleg învăţămintele ei. Dovada iubirii supreme, jerfa hristică rămâne valabilă indiferent de timpul sau spaţiul său. Întruparea Fiului lui Dumnezeu este în continuare cel mai înalt model precum şi un exemplu unic în spiritualitatea umană. 
Sintagma unei viziuni medieviste? 
Să fim serioşi, fără Biserică învăţământul românesc ar fi fost orfan, prima şcoală românească nascându-se în sânul bisericii. Apoi cele mai frumoase monumente medievale, sunt elemente de mândrie naţională. Oare nu folosim sintagma medievist, total greşit şi după interesele proprii? 
Lipsa modernităţii din curricula şcolară şi lipsa interesului manifestat de elevi? 
Să înteleg că matematica, fllozofla sau limba maternă sunt mult mai „moderne”? Sau fizica şi chimia sunt pe primele poziţii în cazul interesului manifestat? 
Religia e responsabilă de lipsa de infrastructură, pensii mici, apă caldă şi orice altă problemă a României. 
Să spunem lucrurilor pe nume şi să analizăm pertinent situaţia înainte de a scoate o disciplină importantă dintr-o curriculă şi dintr-un sistem avariat de încercările de modernizare din ultimii 30 de ani. 
Religia este mai mu|t decât o disciplină de învățământ, este un sistem de valori şi virtuţi necesare unei societăţi sănătoase şi fundamentală în procesul de învăţare.”

Categories: Articole

plevna

Sari la conținut